Is er nú crisis? Bel:
053 - 48 17 900

Onzekerheid kan komen door ervaringen uit het verleden, negatieve gedachten over jezelf, angst over wat anderen van je vinden, hoge verwachtingen en twijfels over jezelf. Je af en toe onzeker voelen is heel gewoon. Het wordt vervelend wanneer je er vaak last van hebt.

Wat kun je doen?

  • Onderzoek waardoor je onzeker wordt en kijk hoe je hier anders mee om kunt gaan
  • Praat met iemand die dichtbij staat over je gevoelens van onzekerheid
  • Bedenk wat je goed vindt van jezelf en waar je trots op bent 
  • Leg de lat niet te hoog, stel haalbare doelen
  • Probeer niet voor anderen te denken, je kunt geen gedachten lezen
  • Neem deel aan een training om je sociale vaardigheden te versterken
  • Zoek professionele hulp, bijvoorbeeld hulp van een wijkcoach

Wijkteam

Een wijkcoach kan je leren anders om te gaan met situaties waarin je je onzeker voelt en gedachten over jezelf te beïnvloeden. Het is ook mogelijk om deel te nemen aan een training.
wijkcoach_klein_vrouw.png
Wil je met een wijkcoach praten?
Neem contact op
Stel een vraag
We gaan vertrouwelijk met jouw gegevens om. Lees meer hierover in onze privacybepaling.
Bedankt voor je bericht. Je ontvangt binnen maximaal vier werkdagen een reactie van ons.